Ik kan niet printen (leerkracht)

Als je niet kan printen, kan de oplossing liggen in:
Als enkel jij niet kan printen:

Om het printsysteem goed te begrijpen, moet je volgende zaken in het achterhoofd houden: Waarom duurt het lang vooraleer mijn printadres kan worden ingegeven?
De printserver moet elke opdracht apart verwerken. Wanneer iemand 500 pagina's tegelijk probeert af te drukken, dan duurt dit een hele tijd (tot een kwartier) vooraleer de opdracht is verwerkt en zichtbaar is op het kopietoestel. Pas na dat kwartier zal dan een nieuw printadres ingegeven kunnen worden.

Wat kunnen de leerkrachten doen om het printen/kopiëren vlotter te laten verlopen?
Wachttijden (ongeveer) ter info (bij printen):
Wij gaan langs onze kant (ICT-dienst) ook proberen om de 'weg naar de server breder te maken' zodat printopdrachten vlotter kunnen verlopen en de wachttijden verminderen. Dit staat gepland voor oktober 2018. Hierna zullen de wachttijden aanzienlijk teruglopen.